دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران:
 تبیین فلسفه و ابعاد روز جهانی قدس ضروری است
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران تبیین فلسفه و ابعاد روز جهانی قدس را ضروری دانست و خواستار بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه برای تبیین روز جهانی قدس شد.
به گزارش آوای خزر: عبدالمهدی حق شناس با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یادگار بزرگ امام خمینی (ره) بوده و به عنوان مساله اول جهان اسلام محسوب می‌شود، اظهار کرد: موضوع قدس پرداختن به هویت اسلامی ملت‌های مسلمان است و یک روز عادی و مراسم تکراری نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس از جمله رویداد‌هایی است که تولید و ارسال پیام مناسب، موجب همراه‌سازی مخاطبان می‌شود و نقش رسانه‌ها در این میان بسیار تعیین کننده است.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس یک روز تاریخی، استکبارستیزانه و فراموش نشدنی است، گفت: اصحاب رسانه از یک سو می‌توانند با انعکاس اخبار چگونگی حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، پیام همدردی ملت‌ها را به مردم مظلوم فلسطین مخابره کنند و از سوی دیگر می‌توانند این پیام را به گوش جهانیان برسانند.
 
حق شناس یادآور شد: یکی از دلایلی که هر ساله بر وسعت جمعیت راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر جهان افزوده می‌شود، همین حضور گسترده و پرشور خبرنگاران و تصویربردارانی است که در تمام دنیا به انعکاس این رویداد بزرگ سیاسی - اعتقادی می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای برای تبیین روز قدس وجود دارد، گفت: بسترسازی تبیین و تحلیل افکار عمومی، شفاف‌سازی خط دشمن، دشمن شناسی و شناساندن مجموعه‌هایی که با مسلمانان در حال مبارزه هستند از جمله محور‌هایی است که رسانه‌ها می‌توانند در روز جهانی قدس به آن بپردازند و شعار‌های اساسی و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران در همین محور‌ها نهفته است.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران در پایان با تاکید بر حضور پرشور اهالی رسانه در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها تا آزادی قدس شریف در کنار مردم ستمدیده فلسطین حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها